קו. לאב במכללת אורנים – ינואר 2022

סמינר 'מייחודיות ללכידות' נערך זו השנה השישית לסטודנטים בחוג לחינוך חברתי קהילתי במכללת אורנים בהשראת מודל קו. לאב.

שלושה ימים של מסע חקר אקטיבי ומרוכז לבניית חיבורים בחברה הישראלית, בהנחית בוגרות קו. לאב ד"ר מרב אבן חן סולומון, מרכזת מסלול המנהיגות בחוג לחינוך חברתי קהילתי במכללת אורנים; וזהר יונאי דבורה, מנחה קו. לאב בארגונים.

ביום הראשון לקורס הכירו המשתתפים את שותפיהם למסע באמצעות ביוגרפיות רוחניות והכנת מסעות חקר, ופגשו את ריקי סיטון, בוגרת קו. לאב ומנהלת תכנית 'חברותא' שפתחה עבורם צוהר לעולם אקטיביסטי חרדי מרתק.

את היום השני פתחו בכעביה במפגש מרתק עם זינב אבו סויד, אקטיביסטית חברתית ופוליטית, חברת המועצה הראשונה ביישובים הבדואים ומשם המשיכו לשיחה עם יוסי בר סמנכ"ל צהר הלב ובוגר קו. לאב.

ביום השלישי שמעו המשתתפים מד"ר חגית שחר פרירא את החלום שלה על הקמת המקום לחיבורים, שיתפו במעגל חלימה על הרעיונות שלהם, והמשיכו לפיתוח היוזמות החברתיות עם דפנה דור, מנהלת קו. לאב.

 

 

 

 

 

 

קו. לאב בחברה למתנ"סים, דצמבר 2021

משתתפי קו.לאב במתנ״סים מחוז צפון  נפגשו למרתון יוזמות. מנהלי המתנ״סים ממחוז צפון הציגו במרתון מגוון רחב של יוזמות ונעזרו במומחים מתחומי דעת שונים כדי לפתח אותם.

היוזמות מחברות בין משתתפי התוכנית ובין קהלי היעד בישובים שלהם: ליקוט – חיבור בין נשים יהודיות, מוסלמיות ובדואיות דרך טיולי ליקוט בגליל; העכואים – הקמת הרכב מוזיקלי של צעירים יהודים וערבים בעכו; שכול וחיים – מפגש מחבר של קבוצת שווים (משפחות שכולות) יהודים, דרוזים, מוסלמים ונוצרים; מרננים – קבוצת זמר משותפת ליהודים וערבים; מקומי – קידום אקטיביזם ומנהיגות בקרב בני נוער ערבים להתמודדות עם סוגיית הבטחון האישי; ומשפחות. לאב – מפגשי משפחות להעמקה ולהרחבה של מעגלי ההכרות.

היה מדהים לראות את הDNA הקו. לאבי בפעולה – חיבור לזהות ורצון למפגש, המייצרים יחד עשיה משמעותית.

בשלב הבא יקדמו מנהלי המתנ״סים את הפיתוח והיישום של היוזמות השונות במתנ״סי מרחב צפון. 

 

 

 

 

 

 

קו. לאב בחברה למתנסים – מחוז צפון, דצמבר 2021

לאחר סמינר פתיחה בן יומיים וארבעה ימי פעילות מלאים, נפגשו המשתתפים בקליקה בכרמיאל לפיתוח היוזמות המשותפות החדשות.

היה יום מצוין ושופע יצירתיות. תודה לדניאל אופק מהחברה למתנ"סים על כל הסיוע, ולשרון מנהלת קליקה כרמיאל על האירוח, ממליצים מאוד על עבודה או יום עיון במתחם!

 

 

 

 

 

 

קו. לאב במכללת אורנים, אוגוסט 2021

מסע חקר אקטיבי ומרוכז לבניית חיבורים בחברה הישראלית התקיים זו השנה החמישית במכללת אורנים בשיתוף עם קו. לאב.

3 ימים. 16 סטודנטים. ביוגרפיות רוחניות. מסעות חקר. עקרונות לעשיה מחברת. מפגשים עם בוגרים.

סמינר 'מייחודיות ללכידות' מונחה על ידי בוגרות קו. לאב זהר יונאי דבורה, מנחה קו. לאב בארגונים  וד"ר מרב אבן חן סולומון, מרכזת מסלול המנהיגות בחוג לחינוך חברתי קהילתי במכללת אורנים. מטרת הסמינר להקנות ידע ומיומנויות בסיס לסטודנטים לחינוך לשם בניית חיבורים בין קבוצות נפרדות בחברה הישראלית בהשראת מודל הקו לאב.

בוגרי התכנית שיתפו בחוויות שלהם:

"אחד הקורסים המשמעותיים שלמדתי בכל התואר"

"הקורס נתן לי אומץ לחשוב ולפעול, להאמין  ביכולת ליצור שינוי ולהשפיע".

״זה סמינר מטלטל באיזושהי צורה, כי הוא נוגע בשטח, במקומות ואנשים שנמצאים איתנו בחברה הישראלית ולא תמיד יוצא לנו לשבת לדבר איתם"

"אני חושב שלקחתי איתי להמשך הדרך כמה כלים מארגז הכלים של קו-לאב: ביוגרפיה רוחנית, טיוטא מתמשכת, קנבס ככלי ליצירת פרויקט, קהילת שער".

״זו פעם ראשונה שאני שומעת מישהו חרדי מדבר איתי מקרוב. זה שינה לי משהו מבפנים״

תודה רבה לצוות ולמשתתפי הקורס!