מסע דרום עסק במושג הפריפריה והתמקד נושא הבדואים. תמי נחמיאס, ממובילות המסע שיתפה: "במסגרת מסע חקר דרום, היתה לי הזכות יחד עם חבריי לצוות לרקום עבור מחזור קו לאב 07 את המסע הזה, כתושבת הדרום, הרגשתי אחריות עצומה. תחילה היה ניסיון ללמד את כולם את הפריפריה הדרומית על רגל אחת. אולם אט אט החלטנו להתמקד באחת הסוגיות המורכבות והשקופות ביותר בדרום ואם ניתן לומר בארץ. סוגיה עמוקה שעתיד הנגב כרוך בה, רגשית, כלכלית, וחברתית. החברה הבדואית בנגב. הרגשנו שזו הזדמנות עבורנו לצאת מהשיח התקשורתי שרק הולך ומעמיק את הקרע ולהכיר באמת. 

במסגרת המסע פגשנו אקטיביסטים.ות, אנשי יצירה, תושבים, פוליטיקאים ואחרים. דרכם.ן ניסינו להביט למאבקים השונים בעיניים; העמקנו במאבק המרכזי והכואב מכולם על הקרקעות, על ההכרה בכפרים הבלתי מוכרים ועוד. הכרנו את הנשים האקטיביסטיות הפועלות לקידום ושינוי מעמד האישה בחברה הבדואית.              פגשנו את מנהיגות המחר מכוכבי המדבר. נחשפנו לאתגרים בתהליכי הובלת השינוי של יזמי התיאטרון הבדואי הראשון ברהט בשיח עם אורי וידיסלבסקי ממקימי תיאטרון דימונה ועם סהל דביסאן שחקן ומייסד תיאטרון אלמהבאג'. 

לא עוד מחקר או מאמר דעה אלא מפגש כן, להביט בעיניים, להתווכח, לפגוש את הכאב, את רמות התסכול והכעס, להרגיש. את כל מה שלרוב לא חודר, שקוף בעיני כל כך הרבה אנשים. מציאות עגומה שעבור רבים מאיתנו היא לא יותר מתמונת נוף אקזוטית בדרך לאילת. 

וכך במהלך יומיים בקבוצה אחת אשר מכילה זהויות שונות כל כך, במקום בו אין מדינה ואין אלוהים, נפגשנו. לרגע של כאב, לשנייה של תקווה ולשאלה אחת של מה עושים עם זה – היום"